Постинг
20.11.2022 17:47 -
Руските танкери и продажбата на петрол
През месец март написах три поста за руския експорт на петрол. Тогав ситуацията беше такава - бавно спадащ добив на руски петрол и огромни трудности при пласмента му. Към днешна дата спада на руския експорт на петрол е около 15-25%, което не е много и установен пазар при който продажбите са с известен , но не много голям дискаунт. Само, че пред руската петролна индустрия предизвикателствата са огромни, но вече в съвсем различна посока. Това, че морски петрол не може да се продава след 5.12 в Европа и северна Америка. Това доведе до рязък скок на цените на фрахта на танкерите, но и до още едни проблем. Танкерите трябва да пътуват повече и в резултат на това необходимия брой танкери ще скочи с около 5% в световен мащаб. Известна руска аналитична група посочи колко танкера са необходими на Русия - още около 110 бр. В русия са налични около 60 собствени танкера. Дали руснаците могат да намерят 110 танкера. Към момента свободните танкери са горе-долу наполовина. И причината е съвсем банална. Наличния танкерен капацитет и достатъчен за нуждите на световната петролна индустрия с едно голямо НО , свободниа танкерен капацитет е в свръхголеми океански танкери, А русия иска да товари в черно и балтийско море където проливите и дълбочината не позволяват да се ползват океански танкери. Но тук има грандиозен проблем, на руснаците им трябват танкери, които да изключват транспондерите си.
Преди време се появиха новини, че русия и Иран ще правят петролен суап, Русия дава на Иран петрол в каспийско море, а тегли същото количество ирански в персийския залив. Само, че това е най-важната иранска тайна, как продават на черно петрола си и как получават пари въпреки санкциите.Иран естествено не би разкрил най-охраняваната бизнес тайна и това разбира се не стана. На Русия тепърва и предстои да започне нелегален експорт, изключени транспондери, получаване на парите в трети държави и други прелести на нелегалния експорт. Да припомня, че Венесуела не се справи с този проблем и от третата най-богата държава в Америките се срина до парий, който има доходи като кубинските.
Убеден съм, че руснаците са по-креативни от иранците и ще намерят решение на цитираните проблеми. Имат разчупено мислене и ще успеят с недостигащите окло 50-60 танкера , като например побнат да пълнят океански танкери в морето. Преди време в Гърция арестуваха такъв танкер който, прелива руски петрол в морето. Това естествено ще стане със съпътстващи загуби. Можем да сме сигурни, че отново ще има спад на руския експорт на петрол но, той ще е в рамките на 10-20% и ще продължи известно време.
Руската икономика прилича на влакче на ужасите, което освен, че се движи по спускания и качвания има водач, който често или натиска спичаки до край или ускорява безмислено.
Преди време се появиха новини, че русия и Иран ще правят петролен суап, Русия дава на Иран петрол в каспийско море, а тегли същото количество ирански в персийския залив. Само, че това е най-важната иранска тайна, как продават на черно петрола си и как получават пари въпреки санкциите.Иран естествено не би разкрил най-охраняваната бизнес тайна и това разбира се не стана. На Русия тепърва и предстои да започне нелегален експорт, изключени транспондери, получаване на парите в трети държави и други прелести на нелегалния експорт. Да припомня, че Венесуела не се справи с този проблем и от третата най-богата държава в Америките се срина до парий, който има доходи като кубинските.
Убеден съм, че руснаците са по-креативни от иранците и ще намерят решение на цитираните проблеми. Имат разчупено мислене и ще успеят с недостигащите окло 50-60 танкера , като например побнат да пълнят океански танкери в морето. Преди време в Гърция арестуваха такъв танкер който, прелива руски петрол в морето. Това естествено ще стане със съпътстващи загуби. Можем да сме сигурни, че отново ще има спад на руския експорт на петрол но, той ще е в рамките на 10-20% и ще продължи известно време.
Руската икономика прилича на влакче на ужасите, което освен, че се движи по спускания и качвания има водач, който често или натиска спичаки до край или ускорява безмислено.
Да допълня тук , че има отделен пазар на танкери с изклюващи се транспондери. Тоест руснаците, ако искат да продават по белия свят, трябва да намерят или танкери които да изключват транспондерите или да претоварват в морето на океански танкери. Тук ще напомня, че застрахователите като цяло избягват да застраховат "проблемни " танкери. Освен това Турция ще пропуска през проливите само застроховани изцяло танкери. Това е удар по нелегалния експорт от Новоросийск от където идват около 20% от руския експорт.
цитирайzdravgr написа:
Да допълня тук , че има отделен пазар на танкери с изклюващи се транспондери. Тоест руснаците, ако искат да продават по белия свят, трябва да намерят или танкери които да изключват транспондерите или да претоварват в морето на океански танкери. Тук ще напомня, че застрахователите като цяло избягват да застраховат "проблемни " танкери. Освен това Турция ще пропуска през проливите само застроховани изцяло танкери. Това е удар по нелегалния експорт от Новоросийск от където идват около 20% от руския експорт.
- Изгледайте коментарите на Михаил Крутихин и ще (ви) стане ясно ЗАЩО СЛЕД ПЕТИ ДЕКЕМВРИ - няма да може да им се получи МЕЖДУНАРОДНАТА КОНТРАБАНДА НА ПЕТРОЛ !
... А след м.Март следващата година, на продукти от преработката на петрол.
За начало изгледайте ето това интервю с М. Крутихин на адрес:
https://www.youtube.com/watch?v=4xWfLuOXIIg